zondag 14 november

14 november 2010 - Kinshasa, Congo-Kinshasa

Zondag 14 november

Vandaag is het zondag, de dag des Heeres hier, iedereen loopt op z’n paas best. Vrouwen spik en span met de mooiste jurken en kapsels, en mannen in pak: naar de kerk gaan en laten zien dat je God respecteert met je mooiste kleding, de pastor kan dan veel geld vragen en daarmee zogenaamd de kerk opknappen, terwijl hij zijn zakken vult en in de duurste auto’s rond rijdt.

Gisteren ben ik met Marlene naar Yolo gegaan, zij ging mij verschillende supermarkten laten zien. Die kende ik helemaal niet vorig jaar, nu hoef ik niet meer 2 uur in het verkeer om iets te halen, maar 1 uur! Ik merk echt dat het land zich kwa infrastructuur meer heeft ontwikkeld ten opzichte van vorig jaar, gebouwen en wegen zijn steeds meer af, of zijn er opeens, mensen hebben kleine handeltjes. We gaan winkel in en uit alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Overdag naar het theater, met alle perikelen van dien (zie TE web-log, http://www.theater-embassy.org/….)

In de avond gaan we met Roland, Daan en Marlene naar een dans-voorstelling van Fabrice in een andere cultureel centrum. Helaas door enorme file komen we te laat, maar zien nog een paar andere dans groepen: een groep met alleen maar tweelingen, geweldig, mooie kleding en mooie dansen. De tweede groep vertelde een verhaal in dans, duurde te lang maar wel mooie dansen! We gaan daarna wat drinken in Sebastien die helemaal vol is met zaterdag gangers, kei harde muziek, mensen die veel bier drinken, dansen, in slaap vallen, naar ons wijzen (3 dansende mundele’s, dat is pas een attractie!).

Vandaag de hele dag thuis gebleven, gelezen en aanwezig bij een afspraak van Daan geweest waarbij een vrouw die het spul van Daan moet verkopen (meel van Maniok) uitgelegd werd hoe ze moest verkopen zodat zij winst hieruit zou krijgen! zeer interessant!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade