foto's komen eraan.....

13 november 2010 - Kinshasa, Congo-Kinshasa

12 november avond

Vandaag een vruchtbare dag gehad! Ik ben gelopen van huis naar de nieuwe plek (ongeveer 30 minuten), goed voor de benen, al word je de hele tijd nageroepen of ik mijn schoenen wil afgeven, of mijn broek, of gewoon hallo zeggen, kinderen zijn het leukst om hallo tegen te zeggen, die zijn zo blij dat ik op hun geroep antwoordt!

Vandaag was iedereen op tijd! 9 uur vergadering, we hebben goed gepraat over de nieuwe plek, de programmering, de verwachtingen van een ieder, op korte en lange termijn, vooral in de zin van wat kan ik ze leren? PR, sponsoringplan, planning, onderhandelen, zij gingen aan het verslag 2-maandelijkse verslag van Stichting DOEN werken dat a.s. maandag 15 nov. eruit moet. Rapportage over wat er is gebeurd, hoe de financiën staan, hoe de vorderingen zijn wat betreft de eisen van DOEN. Ik ben naar de cyber gegaan, deze wijk is echt een stuk meer ontwikkeld dan die daarvoor, winkels, schone cyber, nieuwe wegen,….

Als observator, onderga ik een dag in het nieuwe theater, vandaag op het programma een vertoning van de film “Sistahood”, gemaakt door een Congolese vrouw. Alles hebben ze goed klaar gezet, 300 stoelen, de aggregaat, techniek, film doek (oude laken!). Net voor het begin van de film, dreigt het te gaan regenen, maar we laten het toch doorgaan, het publiek komt, kinderen vooral, iedereen installeert zich. Halverwege beginnen een paar druppels te vallen en binnen no time is iedereen weg! Niks einde film bekijken! Als westerling vind ik het onzin, wat een paniek voor een paar druppels, en dan begint het te hozen!.... snel alle stoelen stapelen, en met de rest (een kleine 15 man) kijken we het einde van de film binnen! Op een gegeven moment moet ik naar huis, gelukkig is een van onze bewakers ook bij de voorstelling en hij stelt voor om met mij naar huis te gaan aangezien het al donker is en helemaal nat is overal, fijn, al is de weg naar huis een grote blubber, natte, spring-tocht om uiteindelijk toch helemaal doorweekt door de plassen te lopen! Haha! Heerlijk vind ik het!

1. Woudi:
    13 november 2010
    hi check check dubbel check. Eerste indrukken verwerkt en .. Al geacclimatiseerd?