Zondag 18 september

19 september 2011 - Dakar, Senegal

Mijn eerste 2 Wolof lessen heb ik inmiddels achter de rug! Erg leuk om mee te maken! Ik laat dan Alioune bij zijn moeder achter terwijl ik naar les ga, aangezien het bij haar om de hoek is. Het is alweer een week voorbij! En wat is er allemaal gebeurd? Veel, vooral met Alioune! Wat een klein duiveltje, zodra je even niet kijkt, gaat ie ervan door, of steelt ie, liegt ie etc etc…. Afijn hij heeft inmiddels 30 keer geschreven : je ne vole pas, je ne mens pas!..... en verder is zijn straf geen verhaaltjes ’s avonds en niet spelen met Cheikh! Ik heb tegen hem gezegd dat ik een bandje ging opnemen met: Attends! Touche pas! Viens ici! Arrête! Qu’est-ce que j’ai dit? Omdat ik het zat ben om dat iedere keer te zeggen!

Vandaag langs een grote weg voor 3 euro in een 5e hands winkeltje met spullen die niet eens meer kunnen worden verkocht tijdens Koninginnen Dag, heb ik een typische Hollandse theepot, je weet wel met zo’n wollen binnenkant zodat het niet snel koud wordt (nou is het hier niet echt van toepassing aangezien het vandaag 30 graden was….!) en een stampot-stamper! Haha! De spullen moeten zijn gevallen uit een container uit Nederland! Kan niet anders!

Verder zijn we veel bezig geweest met het klussen aan het huis, we willen een dakterras maken, met een klein dakje met een lounge-bankje zodat je ’s avonds als het een beetje waait, lekker boven kan zitten met een biertje! Lijkt mij heeeerlijk! In de tuin alle bougainville bijgeknipt, en logeerkamer klaar maken voor Nicky! en verder lekker senegalees eten halen, soupoukagné, tjebu-djeun, maffé, yassa! Heerlijk eten allemaal! Er is een vrouw die 10 minuten lopen hiervandaan, van die grote pannen heeft klaargemaakt, elke dag, en je betaalt 500 CFA per persoon, 75 cent, is heerlijk en je hoeft daar echt niet voor te gaan koken!..... heerlijk en lekker makkelijk! Dus we halen bijna elke dag daar voor de lunch!

Oumar gaat dinsdag voor 3 dagen naar NY en Washington om te spelen, dus ben ik met Alioune alleen! Wordt spannend!

1. Maman:
    19 september 2011
    Wat spannend dat Nicky overkomt.
    Kruisbestuiving tussen A'dam en Dakar.
    Sterkte met de test met Alioune. Woont zijn moeder dan toch in Dakar? of noem je Oumars zuster zijn moeder?
    Bises, maman