goed aangekomen!

10 november 2010 - Kinshasa, Congo-Kinshasa

10 november 2010

Gisteren aangekomen in Kinshasa, heerlijk die hitte die je in gaat als je het vliegtuig uitkomt, ik ben totaal niet zenuwachtig, voor mij nu een ‘bekend' terrein al weet je nooit wat er gaat gebeuren. Jean-René (die altijd de ‘douane zaken’ regelt) vangt mij op en dan begint het ritueel van niet te veel betalen voor de bagage! Ik stink er natuurlijk meteen in door hem toch 10 $ te geven zodat mijn bagage niet open hoeft door de douaniers, achteraf blijkt dat guy-georges hem daarvoor al had betaald, had het moeten weten! Guy-George vangt mij op met Maurice, ze hebben vorig jaar mee gewerkt aan Basal’ya Bazoba, we zijn blij elkaar weer te zien. Op weg naar ‘roze huis’ in Rue Tamufu, moeten we uit de taxi stappen omdat hij zich in de blubber heeft gereden, meteen hoor ik ergens in het donker ‘Zabine! Zabine!’ , het is de slissende buurjonge die me meteen heeft herkend! ‘Comment ça va? ça va? wat heb je voor mij meegenomen?’ Vraagt ie meteen. We zijn weer thuis denk ik meteen! Als ik bij het huis aankom, blijken de nieuwe bewakers van het huis de jongens te zijn van de securité van vorig jaar, allemaal bekenden, leuk!

Er blijkt een andere Nederlandse jonge ook hier te logeren voor een tijdje, Roland.

Vandaag ga ik naar de nieuwe plek van K-Mu Théâtre, ze zijn net verhuisd en kunnen nu zo’n 375 man ontvangen voor voorstellingen, elke vrijdag avond is er wat, muziek, lezing, film, voorstelling. Het wordt druk bezocht schrijnt, ben heel benieuwd!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wendy Roobol:
    10 november 2010
    Fijn dat je goed bent aangekomen!!! Hou ons hier in het koude, grijze, winderige Holland op de hoogte! Dikke zoen, Wendy