10 november 2

11 november 2010 - Kinshasa, Congo-Kinshasa

10 november 2010 (werk)

Vandaag bij K-Mu langs geweest, wat een leuke plek. Veel groter dan bij Rue Banana. Na uren te hebben gezocht naar mijn huis sleutel, (ja, als die door een kwaadaardig iemand gevonden wordt dan is je huis de volgende dag leeg geroofd). Gelukkig had ik m ‘handig’ ergens verstopt, en niet meer terug te vinden! Die raak ik nu nooit meer kwijt! Afijn, daardoor kwam ik één uur later dan afgesproken, wat eigenlijk helemaal niet erg was, want dat is gebruikelijk hier om ‘wat’ later te komen op afspraken!

Eigenlijk trof ik ze aan helemaal aan het werk! Guy-Georges en Toto achter hun bureau, en de rest buiten niet aan het werk, aan het wachten/kletsen. Allemaal blij mij te zien: ‘Ah! Tu as grossi!’, zeggen ze onder de indruk kijkend naar mij! Toto legt uit dat het een compliment is, ook al zou het niet zo zijn (!), ze moeten zeggen dat iemand dik is geworden, is het een teken van welvaart.

Ik was onder de indruk van hoe ze zich ontwikkeld hebben! De samenstelling is anders, hoewel ik bijna iedereen ken die daar is nu, maar mijn eerste indruk is een structuur dat rust uitstraalt en een ‘structuur’. We zijn na met elkaar gesproken te hebben, wat gaan eten bij Planet J, en Toto en Guy-Georges zijn verder gegaan om te schrijven, zij moeten over 5 dagen een rapport inleveren bij Stichting DOEN, de geldschieter, over hun activiteiten, financiën, PR, programmering etc…. Morgen hebben we om 12 uur afgesproken om te vergaderen. Dan wil ik van hun alle info krijgen, hoe ze te werk zijn gegaan, wat er gaande is, hoe ze tegen de dingen aan kijken, wat zien ze op de lange termijn, wat ze willen halen, en hoe.

A.s. vrijdag op de programmering: een film vertoning. De film “Soul Power” hebben ze 2 weken geleden vertoond! Haha! Jaïr, al die moeite om die in Nederland te zien/verkrijgen en dan hoor ik dat ze die hier al gezien hebben! Omgekeerde wereld is het soms.

In huis zijn er nu wel 8 van die zonnepanneel-let-lampen! Wat een feest om licht te hebben! De wijk ‘Sans Fil’ waar we wonen, draagt goed zijn naam, het is de wijk waar het minst vaak elektriciteit is!maar met die lampen is er niks aan de hand…