Zondag 25 september

28 september 2011

Zondag 25 september

Zaterdag heeft de maçon een raam geplaatst in de keuken, het lijkt of nu de hele tijd het licht aan is! Wat een verademing! Wel is het hele huis onder het stof: maakt niet uit! We hebben licht! ’s Avonds zijn we gaan eten bij een vriend van OUmar, Jean-Pi met wie hij vroeger een band was begonnen, de Bataxaal (lees batagaal). De andere band-leden zijn ook van de partij, het is erg gezellig zie ik want de ‘jongens’ liggen voortdurend in een deuk van de ouder verhalen verder begrijp ik niet zoveel, tenzij het over muziek gaat, dan ik weer mee praten. Benedicte, de vriendin van Jean-Pi, heeft heerlijk gekookt. Zij woont hier al een aantal jaren en heeft een TV-productie bureau. We eten pas om 23u, er is geen electriciteit, gelukkig heeft zij een groupe, maar als nog is de warmte niet te harde.... na het eten, beginnen de jongens over hun band, en dat ze iets met die oude nummers willen doen, en weer samen spelen etc…. De discussie duurt tot 3 u, en dan sein ik naar Oumar dat ik een taxi wil nemen, omdat ik doodop ben en omdat ik zie dat zij er nog lang niet uit zijn hoe en wat….. Maar dan gaan we toch met z’n allen naar huis, Pape heeft een auto, een mooie 4x4, met airco etc…. Maar dat maakt niet dat hij kan rijden, bij elke 5 meter geeft hij gas en remt ie, dan moet hij ook iedere keer zijn stuur moet bij stellen omdat we iedere keer uit de bocht dreigen te vliegen, of dat hij te laat remt bij hobbels en gaten in de weg… als we met angstzweet eenmaal thuis zijn, vertelt Oumar dat Pape zijn rijbewijs in Tchaad heeft ‘gehaald’….. blij dat ik heel thuis ben aangekomen!