vrijdag 3 december

7 december 2010 - Kinshasa, Congo-Kinshasa

Eerst interview met TV Mirador (50 minuten! Kun je je voorstellen in Nederland wat het kost? Maar hier kan het! met een mini dv-cam, is er te weinig materiaal om naar te kijken, dus vullen ze het met praten praten praten want daar houden ze van!)

Dan voorbereidingen voor de wedstrijd van de avond, ik zit met Marciano, Pasco en Toussaint in de jury! We bespreken hoe we het gaan doen, het lijkt of zij dat al vaak hebben gedaan, telling, stemmen, wie wat doet is nogal duidelijk! Goed om te zien! Dan is er in de avond de eerste wedstrijd! Toto maakt er een leerproces van voor al die groepen, ze moeten 2 uur van te voren aanwezig zijn, ze moeten publiek mee nemen, hij is een goede leraar wat dit betreft! 8 van de 9 groepen komen op tijd opdagen, de enige vrouw die zich canditaat had gesteld om mee te doen, komt pas aankakken rond 20 uur: gediskwalificeerd! Helaas.

Als wij, de jury, achter de tafel zitten en voorgesteld zijn, met alle regels en zo, bast de wedstrijd los: Aller DJ! Balance la sauce! wordt er geroepen en de eerste rap-groep moet het publiek enthousiasmeren, mwa… lukt niet echt, niet echt respons, ik ben applaudimetre-jury, en noteer de reacties van het publiek! Ik mag niet lachen, maar het lukt niet, ik mag ook niet bewegen, en dat lukt ook niet! Ik vind het geweldig al is dat echt niet mijn muziek! Sommige groepen zijn echt goed! (Zie foto’s en filmpjes… ) de laatste groep eindigt in de euforie van de het publiek! Iedereen gooit geld, kleren, petjes naar de zangers, erg lachen!

1. h.polak:
    12 december 2010
    Wat zie je er serieus uit, zo achter de tafel!
    Ik ga zo de rest van de berichten lezen, groetjes Herm