maandag 28 september

6 september 2011 - Dakar, Senegal

Het is hier WARM!!!... vrijdag laat aangekomen en meteen als je uit het vliegtuig stapt kom je in een feun van warme vochtige lucht…. Oumar had een van zijn bekenden mij laten ophalen zodat er geen gedoe zou zijn bij de douane. Niet echt nodig maar toch fijn. Afgelopen 2 dagen heb ik weinig gedaan, te moe van alles en ook erg wennen aan de hitte. Alles is klam, als je eenmaal gedoucht hebt, wil je meteen weer douchen, zo plakkerig ben je meteen!!!

het is net of ik niet weg ben gegaan, vreemd gevoel, behalve dat er veel meer gebouwen van de grond zijn gekomen, de stad is nog steeds wel een groot bouwput, en het verkeer is nog steeds vast. Ik moet zo lachen in de taxi, want oumar is constant tegen de chauffeur aan het klagen dat niemand in Dakar goed kan rijden. Die rijdt te veel naar rechts, die geeft niet aan dat hij naar links gaat, die rijdt in het midden van de weg. Soms moet ik niet naar de weg kijken anders krijg ik een hart verzakking! echt weinig mensen hier kunnen goed rijden!

Na twee dagen rust, zijn we naar de stad gegaan.

To do lijst:

Nederlands Ambassade,

Ministerie van Justitie voor bewijs van goed gedrag voor oumar,

Gesprek met Directeur van de Institut Francais,

Franse Ambassade

Markt,

Inschrijven voor Wolof les

Bij Fatso langs (oudste zus van Oumar)

En tandarts!

Zo! Als je denkt dat men hier niets doet op een dag dan is dat bij deze recht gezet!

We hebben alles gedaan (behalve de tandarts) maar weinig is eruit gekomen!!! Hahaha! Dus we gaan donderdag weer om nu wel mensen te zien.

Als we uitgeput thuis komen om te eten, blijkt dat de schoonmaakster onze overheerlijke beef-prutje heeft opgegeten! Zogenaamd dat wij gezegd hadden dat zij het mocht eten… nee dus! Heel gedoe, excuses excuses, niet begrepen, etc…. het betekent dat als we weg zijn, alles opgeruimd moet zijn. En duidelijk spreken tegen haar, want een ‘misverstand’ is er snel…

Dinsdag 29 augustus

De maan heeft zich nog steeds niet laten zien…. Dus nog een dag wachten voor het suikerfeest. Morgen waarschijnlijk. Oumar vertelt dat veel mensen die zich ‘zo keurig’ aan de ramadan hebben gehouden, dan helemaal los gaan en nog meer gaan drinken om de tijd in te halen!!!! Maar planning is nu wel dat we morgen bij familie van Oumar langs gaan om iedereen te feliciteren met de Korité. Dan zeg je Deweneuti: ‘als ik afgelopen jaar iets verkeerd tegen je heb gezegd of gedaan, dan vraag ik om je vergiffenis’.