activiteiten overzicht want ik ga bijna weer weg..

13 januari 2011 - Kinshasa, Congo-Kinshasa

Hier even een update vanuit Kinshasa waar het bijna elke dag regent (gelukkig afgelopen 2 dagen alleen ‘s nachts!) en je weet wat de consequenties daarvan zijn…. Regen seizoen: dus het regent flink, dat betekent dat alle wegen onbegaanbaar zijn, dat de electriciteit enorme kuren heeft en dat iedereen te laat komt. Dit allemaal is niet echt bevoordelijk voor mijn laatste rit naar 25 januari, mijn vertrek. Toch even een update met de dingen die we nu aan het doen zijn (s0ms heb ik het gevoel dat er niets gebeurt maar toch na deze opsomming zijn we best goed bezig!)

-web site: we hebben een jonge gevraagd om die te ontwerpen, hij is er mee bezig maar komt alsmaar niet op afspraken verschijnen! Zeer irritant, dat krijg je als je mensen voor niets iets laat doen, GG moet hem trekken om te zorgen dat er iets komt, we gaan kijken of er een betaald iemand dat kan doen.

- rapport Stichting doen: Guy-Georges heeft wonderbaarlijk alles al klaar….! Ik moet het vandaag bekijken en dan mailen we dat naar Theatre Embassy en vrijdag naar Doen. Activiteiten-overzicht is Maurice nu mee bezig.

-ook een tussen rapport voor de Ambassade is klaar, ik had als tip gezegd dat zij een tussen rapport moesten geven (ambassade vraagt alleen eind-rapport in mei)

-de vrachtwagen: er wordt een voorstel van overname ingediend door K-Mu.

- planning voor 2011-2012: een projet a la ‘ BB’ is in de maak, Maurice wil in hetzelfde concept met een nieuwe voorstelling gaan toeren over hygiene-viesigheid op straat en alles wat daar het gevolg van is (tyfus-malaria, etc…), Toto is nu aan het nadenken hoe het onderwerp artistiek uitgewerkt kan worden. Maurice gaat nu met GG een begroting maken! Is een project over 2 jaar.

- Kassa-formulier: guy-georges heeft een collega-student een formulier laten ontwerpen dat veel van het TE-kassa formulier heeft, maar met een paar extra velden zodat hij  beter overzicht heeft van zijn uitgaven.

-Papa Wemba komt morgen kijken naar de Espace K-Mu!!! om te zien of hij het goed genoeg vind om daar te spelen! (ik had hem ontmoet in Dakar, dat is DE grote ster hier, naast franco, werrason, JB, etc…!!!)

-morgen hebben we het grote prijs-uitreiking van de Rap-wedstrijd ‘King of N’Djili Town’ met alle bobo’s die we kennen! (zijn 3 dagen bezig geweest om alle uitnodigingen rond te brengen, ja zo gaat het hier, per mail gaat niet, het moet persoonlijk afgeleverd worden, en wat een tijd dat het kost, in de file, gesprekken met de mensen!!!!!)

-heb een gesprek georganiseerd met Toto en Daan Knoop (mijn huisgenoot en zelfstandig ondernemer) om te praten over ondernemerschap en cultuur, en vooral over hoe te overleven als je geen subsidie meer krijgt. Het was een positief gesprek waarbij ik echt merkte dat toto niet gek is en wel degelijk bezig is om verder te ondernemen (hij heeft een beltegoed winkeltje geopend laatst naast zijn huis waar zijn neef, wel bekende Serge (van het huwelijk vorig jaar) daar aan het werk is… maandag of dinsdag wil ik dat toto en GG en Maurice een gesprek hebben Roland (andere huisgenoot die 25 jaar lang de koninginne-nach in den haag heeft georganiseerd en heel veel weet van cultureel ondernemerschap). Daarover dus meer later…..

nou dat was het voor even, ik kan nu even niet meer bedenken, er komt zeker meer!!!

Oh ja, en kijk op: http://radiookapi.net/regions/kinshasa/2011/01/06/le-groupe-sabbala-de-la-justice-laureat-de-la-1ere-edition-du-concours-de-musique-«king-of-n’djili-town»/

, daar staat het interview van Toto met de winners van de rap-wedstrijd, uitgezonden vorige week zaterdag om 17u30. En kijk op www.tele50.com, toto was gisteren bij het 18u nieuws, live in het cultureel gedeelte!